Kayıtlar

İyilik İçin Sıkı Bir Pazarlık

Resim
2021 Kurban Çalışmaları için Mali’nin başkenti Bamako’dayız. Kurban bayram namazını kılmak üzere, sabah namazının akabinde kurban kesimlerinin yapılacağı bölgeye en yakın camiye doğru yola koyuluyoruz. Anne - babalar, sabahın ilk ışıkları olmasına rağmen çocuklar ellerinden tutarak omuzlarına attıkları seccadelerle kendilerine en yakın caminin yolunda büyük kalabalıklar oluşturduğunu görüyoruz. Türkiye’de yaşadığım bayram sabahlarını düşünüyorum. Türkiye’den binlerce kilometre uzakta tıpkı Türkiye’de olduğu gibi Mali’de de bayramlar, insanların aile ve akrabalarıyla en güzel zamanları olduğu gerçeğinin coğrafyaları aşan bir hakikat olduğuna şahitlik ediyorum. Önümüzdeki camide tekbir sesleri ve dua seslerinin semaya yükseldiğine şahit oluyoruz. Biz de cemaatin arasına karışıp tekbirlere eşlik ediyoruz. Özellikle miniklerin yanımıza yaklaşarak safa durmaya çalışmalarına tebessümle eşlik ediyoruz. Kırsalın sevgi dolu gönülleri şirinlik peşinde! Cemaatle bayram namazını eda ettikten s

Varlıkla, Yokluğa Gidilmez!

Ramazan ayının bereketini yeryüzünün mahzun topraklarına ulaştırma niyetiyle hazırlıkları tamamlıyoruz. Ramazanı yaşatmak niyetimiz. Yol arkadaşlarımızla hepimizin ortak noktası Nijer’e ilk defa gitmemiz. Afrika’ya birçok defa gitmiş olsak ta, yeni bir ülke ve bölge ziyareti için oldukça heyecanlıyız. Yola koyulmadan önce çanta hazırlıklarını her seferinde birçok eksikle tamamlamıştım! Bu seferde mutlaka bir şeyler eksik olmuştur. Bu düşünceyle valizimi aracın bagajına bırakmıştım bile. Aklımdaysa varlıkla yokluk topraklarına gidilmez diyorum. Ekip arkadaşlarımızla havalimanında buluşup ön tanışmayı yapmıştık. Nijer – Niamey uçuşu için 8B kapısında boarding anonsunu bekliyoruz. Muhabbetimizin dönüp dolaşıp geldiği yer, bir iyiliğin parçası olabilecek miyiz? Gayretimizi boşa çıkarmayacak Allah, bizleri nasıl hayırlara vesile kılacak. Düşünüyoruz, düşündükçe heyecanlanıyoruz. İftar saati girmek üzere, ezanı bekliyoruz. Pilotumuz uçuş anonsunu yapmasıyla beraber, uçağımızın

Tarihi Vesika: İYİLİK

Tarihi Vesika:  İYİLİK 1.Gün 16.04.2021 / Cuma   Afrika’ya Hoş Geldiniz!    İstanbul’dan gecenin ilerleyen saa tlerinde  Zimbabve’ye,  Johannesburg  (Güney Afrika) üzerinden aktarmalı uçuşumuzu bekliyoruz.  Uzun bir uçuş bizi bekliyor. Aktarma arasında 1 saatlik fark olduğ undan şimdiden telaşlanıyoruz . Ya yetişemezsek ! “Merak etmeyin genelde uçaklarımız erken iniyor.” diyerek hostes bize teselli veriyor.  Bi r nebze olsun  rahatlıyoruz ve   bir  oh çekiyoruz! Normal saatten 25 d a k ika  erken iniş yaptık. Çok mutluyuz! Körüğe yaklaşırken dahi bir an önce çıkalım ve aktarma uçağına yetişelim diyoruz. Lakin kapılar bir türlü açılmıyor!  Duyduğumuz anons  bizi  kendimize getiriyor .  Yetkililer yanlış körüğe yönlendirmiş. Çekici gönderiyorlar farklı bir körüğe yaklaşacağız.  Neyse “hayır olsun” diyerek başlıyoruz beklemeye . Bekleyişimiz 1 saat sürüyor ama h ala  ortada çekici yok.  Aktarma uçağının kalkmasına 20 d akika  k ala uçağın kapısında çıkıyoruz !   B izi kapıda burası Afri